2010, ett fantastiskt kostymår för Stadsteatern.

Visst fick vi se massor av fantastiska kreationer från de duktika kostymörerna 2010? Det tycker i alla fall jag och hade tänkt uppmärksamma några av mina absoluta favoriter från det gångna teateråret.

Charles Koroly, mannen bakom några av teaterns mest uppmärksammade plagg. Under 2010 kunde man se hans kreationer i Bröderna Lejonhjärta, Audiens, Avgång, Trettondagsafton och Kvinna Klädd I Solen.







Ibsen 2010, Gengångare, Sista Sommaren, Sex Roller Söker En Författare, Lärare för Livet och Rött och Grönt har alla en person gemensamt. Och det är kostymören Maria Geber. Jag gillar alltid det hon gör och blir ofta inspirerad till min egna klädstil av att se hennes verk på scen.







Och sist men inte minst min absoluta favorit kostymör just nu, Magdalena Åberg. Både Sommarnattens Leende och Emilia Galotti som hon gjort kostym till hade premiär under 2010 och det kan man nog inte missat.





Kommentarer
Postat av: Tittskåpsteatern

Svar: Jag tyckte om Puntila/Matti! det var inte det bästa han har gjort men den var rolig och bra skådespeleri.

Och ja, de var jätte söta tillsammans...

2011-01-11 @ 16:01:53
URL: http://tittskapsteatern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0