Rut och Ragnar och en mugg spillt vin.

En liten pärla med Stockholms Stadsteaters guldpar, Ingvar Kjellson och Meta Velander. Jag befann mig i publiken under premiären tidigare i veckan och det blev stående ovationer i slutet och det förtjänade verkligen skådespelarparet. Det är en underhålande liten pjäs som flyttat in på stadsteaterns lilla scen, jag rekommenderar den verkligen.


Rut och Ragnar. Foto av Sarah Bolmsten.


I veckan som kommer hade jag tänkt se nypremiärerna av Sista Dansen och Petra Von Kants Bittra Tårar på stadsteatern så vänta er en rapport eller två om dessa pjäser. Sen måste jag också säga att jag var och såg Lärare För Livet för några veckor sen som jag sett någon enstaka gång innan men vad jag minns så brukar det som hände där i andra akten inte hända och det kunde jag också se på Nadia Hussein-Johansen reaktion. I andra akten så blev Kajsa Ernst som spelar rektorn Tove halvt dränkt av en mugg vin som spilldes över hennes kläder. Jag kunde se hur ensemblen som befann sig på scen kämpade för att inte brista ut i skratt. Alla utom Nadia lyckades rätt så hyfsat måste jag säga men visst var den scenen något annorlunda mot vad den brukar vara. Men är inte det en stor del av charmen med teater, att vad som helst kan hända.

Dela gärna med er av era upplevelser från när saker och ting har gått galet på scen och resluterat i en skrattattack eller liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0