Kvinna Klädd I Solen.


Jag kan inte göra annat än att rekommendera denna pjäs till allt och alla. Hela ensemblen bidrar till att denna pjäs blir så bra som den är men visst gör Anja Lundqvist ett helt fantastiskt jobb med att gestalta den nya heta politikern Anna Kruse. Det döljer sig mycket under ytan och det blir inte en enda tråkig stund under den drygt två timmar långa pjäsen. Tina Råborgs Marlene är också helt fenomenal och det blev lite så för mig att det var henne jag tyckte mest synd om och sympatiserade med när alla sprickorna som från början var begravda under ytan började visa sig. Jag såg den första repetitionen inför publik i förra veckan och var helt mållös efteråt. Det som fick mig att börja tänka men framförallt diskutera efteråt var maktspelet som äger rum mellan de olika karaktärerna och hur man lyckas manipulera en situation till att man själv vinner på det hela. Om man vill ha ett par goda skratt samt att ha något att prata om efteråt är denna pjäs perfekt. Sen så kommer pjäsen perfekt nu inför det kommande riksdagsvalet. På fredag är det urpremiär för Kvinna Klädd I Solen så gå och se den. Pjäsen spelas förövrigt på Klarascenen som nu är ombyggd och klar. Jag gillar den gamla Klarascenen mera men jag tror att det behövdes en ombyggnad av publikplatserna för att man som publik ska klara av långa pjäser som t.ex. Ibsen 2010.


Kvinna Klädd I Solen. Foto av Petra Hellberg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0