Det nya spelåret.


Spelåret 10/11 har äntligen kommit.

Stockholms Stadsteater presenterade i veckan deras nya repertoar för det kommande spelåret. Jag personligen tycker att Trettondagsafton och Emilia Galotti är två pjäser man verkligen ska se fram emot, det gör i alla fall jag. Sex Roller Söker En Författare tror jag också på. Det ska bli intressant att se regissören Mörk-Eidem ta sig an en aningen dystrare och mer komplicerad pjäs än vad jag tidigare sett regisserat av honom. En pjäs jag verkligen kan rekommendera från den nya repertoaren är Kvinna Klädd I Solen. Jag såg en repetitionen inför publik som ägde rum tidigare i veckan. En riktigt underhållande pjäs som är extremt aktuell nu inför riksdagsvalet som äger rum nästa månad. Jag tror också att Vit, Rik, Fri kan bli riktigt intressant att se. Ann Petrén överraskade på höstsläppet med en kort liten monolog och gjorde mig extremt nyfiken på vad som komma skall på bryggan senare i höst.

Jag tror att spelåret 10/11 kommer med fler överraskningar och ser spännt fram emot vad som kommer dukas upp på stadsteatern smörgåsbord av pjäser.


Trettondagsafton. Foto av Petra Hellberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0